יוגה לטיפול בכאבי ראש

כאבי ראש הם במקרים רבים, תוצאה של מספר גורמים שונים, כגון: מתח בשרירי הצוואר והפנים, עומס נפשי ורגשי ונשימה לא מאוזנת. יוגה, כשיטת גוף נפש הפועלת במקביל בגוף ובהכרה, יעילה לטיפול בבעיה.

ליוגה כלים שונים המאפשרים טיפול בכאבי ראש



  • תנוחות יוגה- תרגילים המאפשרים מתיחה וחיזוק השרירים בצוואר ובגב העליון. התרגילים מפחיתים מתח המצטבר בשרירים ובמפרקים ומשפרים את היציבה.

  • תרגילים נשימה- מאפשרים פיתוח נשימה עמוקה ומלאה. כאשר הנשימה משתפרת, המתרגל מרגיש רגועה, נינוח ויציב יותר. תרגילי נשימה מאפשרים להרפות ממתח מיותר ולהקל על הכאב בזמן התקף.

  • דמיון מודרך- מאפשר להקל על כאבים בזמן התקף.

  • תרגילי ריכוז ו מדיטציה- עוזרים בהרפיה ממתח המצטבר בגוף ובהכרה.

  • תרגילי עיניים- כאבי ראש הם לעתים תוצאה של עייפות של העיניים. תרגילים מיוחדים מאפשרים להשתחרר ממתח ועייפות של העיניים.


 

סוגים של כאבי ראש



  • כאב ראש כרוני- ישנם שני סוגים עיקריים של כאבי ראש כרוניים, מיגרנה וכאב ראש הנובע ממתח(Tension Headache).


Tension Headache
כאב ראש המתאפיין בתחושת לחץ, התוקף את הראש בצורת חגורה. הכאב מתגבר בשעות אחר הצהריים והערב ונמשך מחצי שעה עד שבוע. הכאב לא מלווה בדרך כלל בבחילות והקאות ואינו מתגבר במאמץ גופני.
הסיבה העיקרית לכאב ראש מסוג זה, הוא לחץ של שרירי העורף והקרקפת והוא נגרם בעיקר, בגלל לחץ נפשי, עומס, עייפות, חוסר שעות שינה ויציבה לקויה.

מיגרנה
מיגרנה מתאפיינת בכאב הולם, בדרגה בינונית או גבוהה. הכאב מורגש בדרך כלל בצד אחד של הראש.
הכאב מוחמר לאחר פעילות גופנית ומלווה לעיתים בבחילות והקאות. אורכו של התקף טיפוסי הוא בין ארבע שעות לשלושה ימים.
הגורמים השונים להופעת מיגרנה הם שינויים בהרגלי תזונה ושינה, מאכלים ומוצרי מזון מסוימים, שינויים הורמונאליים, מתח נפשי.

 

  • כאב ראש אקוטי- כאב ראש המתפתח תוך שעות עד ימים. הכאב יכול להיות בדרגות שונות, מכאב בעצמה בינונית עד כאב חזק מאוד. כאב ראש מסוג זה יכול להוות תוצאה של מצב או מחלה מסוכנת והוא דורש פנייה מידית לטיפול רפואי.


ברק פליישר.

ל מאמרים נוספים.