יוגה לכאב כרוני

כאב הוא תגובה טבעית של הגוף שמטרתה לאותת על פגיעה בגוף.

במהלך פגיעה חיצונית בגוף או בתפקוד של מערכות בגוף, ישנה תחושה של כאב חריף שמטרתה לגרום לנו לעשות שינוי מיידי, על מנת למנוע המשך פגיעה בגוף.

בניגוד לכאב חריף, כאב כרוני הוא בדרך כלל בעוצמה נמוכה והוא מתמשך לזמן רב יותר. כאב כרוני הוא ביטוי לפגיעה מתמשכת ברקמות בגוף.

ישנם סוגים שונים של כאב כרוני




  • כאב סומטי- מקורו מהעור או השרירים. רוב כאבי הגב ומחלת פיברומיאלגיה שייכים לקבוצה זו.

  • כאב ויסצרלי- כאב כרוני שמקורו מאברי הבטן הפנימיים.

  • כאבי עצמות ומפרקים- דלקות פרקים, אוסטיאופורוזיס.

  • כאבי ראש- מיגרנה, tension headace.


סיבות וגורמים לכאבים כרוניים



ישנם גורמים רבים לכאב כרוני. בין הבולטים שבהם:

  • יציבה לקויה


יציבה לקויה לאורך שנים' יוצרת חוסר איזון במערכת השלד-שריר ועלולה לגרום לכאב כרוני בגב, בצוואר, במפרקים שונים וכאבי ראש.

  • השמנת יתר


יוצרת עומס על המפרקים ועמוד השדרה ועלולה לגרום לכאב כרוני בגב, בצוואר ובמפרקים.

  • שינויים ניוונים


במהלך השנים מתפתחים שינויים בעמוד השדרה והמפרקים העלולים להוביל לכאבים כרוניים מסוגים שונים.

  • מחלות שונות


דלקות פרקים, MS, סרטן, כיבים.

  • כאב ללא סיבה פיזית ברורה


במקרים רבים לא ניתן למצוא סיבה פיזית ברורה לכאב כרוני.

  • מתח


מתח נפשי יכול להשפיע על כאב כרוני ולגרום להחרפה והתמשכות של הכאב.

  • גורמים רגשיים


רגשות שליליים כגון כעס ועצב יכולים לבוא לידי ביטוי בכאב פיזי.


יוגה לטיפול בכאבים כרוניים



לפי היוגה, לכאב כרוני יהיו ביטויים פיזיים, אנרגטיים ורגשיים והיא ניגשת לטפל בבעיה בצורה הוליסטית, הכוללת את הביטויים השונים של הבעיה.

יוגה תרפיה עושה שימוש בכלים שונים על לטפל בכאב כרוני:

 

  • תרגילי יוגה


מחזקים ומגמישים את הגוף וכך משפרים את היציבה, תורמים להורדה במשקל, משפרים את זרימת הדם בכל הגוף ומשפרים את תפקוד המפרקים. תנוחות יוגה מאפשרות לשחרר כיווץ או "אחיזה" של שרירים בצורה לא מודעת. מצב היכול לגרום לבעיות כגון: כאבי ראש ותסמונת התעלה הקרפלית.

 

  • תרגילי נשימה


מרגיעים את מערכת העצבית וכך עוזרים להפחית מתח בהכרה ובגוף. עוזרים לפתח את המודעות הגופנית.

 

  • תרגילי הרפיה ודמיון מודרך


יעילים בהפחתה של מתח בגוף ובהכרה.

 

  • מדיטציה


גוף ידע הולך וגובר הכולל עדויות רבות ומחקרים מדעיים מצביע על כך שמדיטציה יכולה להביא לשינויים חיוביים בתפקוד המוח, ההרגשה הכללית ובהפחתה של כאב. למאמר מדיטציה יוגית

 

ברק פליישר