כאבי ראש הם במקרים רבים תוצאה של מספר גורמים שונים כגון, מתח בשרירי הצוואר והפנים, עומס נפשי ורגשי ויציבה לקויה. יוגה, כשיטת גוף נפש הפועלת במקביל בגוף ובהכרה, יעילה לטיפול בבעיה.

מחקר משנת 2020 קבע שיוגה יעילה בהפחתת תדירות, משך ועוצמה של כאבי ראש מסוג tension headache.

ליוגה כלים שונים המאפשרים טיפול בכאבי ראש
  • תנוחות יוגה– תרגילים המאפשרים מתיחה וחיזוק השרירים בצוואר ובגב העליון. התרגילים מפחיתים מתח המצטבר בשרירים ובמפרקים ומשפרים את היציבה.
  • תרגילי נשימה– מאפשרים פיתוח נשימה עמוקה ומלאה. כאשר הנשימה משתפרת, המתרגל מרגיש רגוע, נינוח ויציב יותר. תרגילי נשימה מאפשרים להרפות ממתח מיותר ולהקל על הכאב בזמן התקף. שיפור הנשימה עוזר להתמודד עם מגוון רחב של מחלות כרוניות ועם כאב כרוני.
  • דמיון מודרך– מאפשר להקל על כאבים בזמן התקף.
  • תרגילי ריכוז ומדיטציה– עוזרים בהרפיה ממתח המצטבר בגוף ובהכרה.
  • תרגילי עיניים– כאבי ראש הם לעתים תוצאה של עייפות של העיניים. תרגילים מיוחדים מאפשרים להשתחרר ממתח ועייפות של העיניים.

יוגה תרפיה לכאבי ראש

טיפול ביוגה לכאבי ראש מתחיל באבחון, בו יבדקו הגמישות של שרירי הצוואר, חגורת הכתפיים והגב העליון. בנוסף יבדקו דפוסי היציבה והנשימה של התלמיד. בהתאם לממצאים, ביחד עם גורמים נוספים והתסמינים השונים מהם סובל התלמיד, יותאם אימון יוגה קצר לתרגול עצמאי של התלמיד. עוד על יוגה תרפיה

Scroll to Top