יוגה לכאבי צוואר

כאבי צוואר הם תלונה שכיחה ביותר שיכולות להיות לה סיבות רבות. לרוב מדובר בבעיה זמנית וחולפת שקשורה בכאבים ממקור שרירי, מתח ניכר בשרירי הצוואר בגלל עומס. מתח בשרירי הצוואר עלול להיגרם בעקבות יציבה לקויה, שעות עבודה רבות מול המחשב, נהיגה ממושכת ואפילו מתח נפשי. סיבות נוספות לכאבים בצוואר הם כאב ממקור גרמי ומפרקי למשל אוסטאוארטריטיס . סיבות נוספות יכולות להיות,כאב ממקור עצבי, לחץ על שורש עצב ביציאה מתעלת השדרה או בעקבות חבלה כגון פציעת "וויפלאש".

תרגול יוגה תרפיה יכול לעזור בהקלה על כאבי צוואר מסוגים שונים. מטרת התרגול הוא לשפר את טווחי התנועה של שרירי הצוואר ולחזק אותם. כמו כן תרגילי היוגה יותאמו למתיחה וחיזוק של אזורים נוספים כגון חגורת הכתפיים, בית החזה והגב העליון. בהתאם לאבחון, במהלך הפגישות תהיה עבודה לשיפור דפוסי יציבה, תנועה ונשימה שעלולים להיות גורם עקרי או משני לבעיה. עוד על יוגה תרפיה

Scroll to Top