יוגה ללחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה היא מחלה כרונית, בה לחץ הדם גבוה מהנורמה. המחלה מכונה גם "הרוצח השקט", מכיוון שהאדם החולה בה, לעתים אינו מודע לכך. יתר לחץ דם עלול לגרום לפגיעה מתמשכת בכלי דם של אברים ורקמות כמו הלב, העיניים, המוח והכליות. לחץ דם גבוה יכול לגרום בטווח הארוך לסיבוכים קשים כגון התקפי לב ושבץ.

לחולי לחץ דם גבוה מומלץ לעסוק בפעילות גופנית מתונה, להפחית מתח נפשי ולשנות הרגלים מזיקים כגון עישון, צריכת מזונות מסוימים.

מחקרים שיוגה יעילה בהפחתת לחץ דם גבוהלחץ/י לקישור

יתרונות תרגול יוגה להפחתת לחץ דם או למניעה של התפתחות המחלה
  • כל אחד, בכל גיל או מצב בריאותי יכול לתרגל יוגה
  • השיטה טבעית ואינה פולשנית
  • ניתן לשלב יוגה עם כל שיטת טיפול אחרת
  • השיטה פועלת ברבדים שונים גוף, נשימה, הכרה
  • ניתן לתרגל יוגה בכל מקום ללא צורך באבזרים מיוחדים
  • השיטה תומכת בתהליך של שינוי הרגלים מזיקים

יוגה ללחץ דם גבוה

יוגה היא שיטת גוף-נפש, הפועלת ליצור איזון בגוף בנשימה ובהכרה של המתרגל. לשיטה כלים שונים, המאפשרים לחולי לחץ דם גבוה לטפל במחלה ולמי שנמצא בקבוצת סיכון לחלות בה, לפעול למניעתה.

  • תרגילי יוגה

תרגול נכון של תרגילי יוגה מתאימים, משפר את זרימת הדם בגוף ומפחית מתח המצטבר בגוף ובהכרה.

התרגול צריך להתבצע בגישה נינוחה ולא הישגית.

  • תרגילי נשימה

נשימה עמוקה משפרת את פעילות מערכת העצבים, מרגיעה את ההכרה ומשפרת את תחושת הרווחה הכללית.

  • תרגילי הרפיה

ליוגה טכניקות הרפיה מגוונות המאפשרות הפחתה של מתח מהגוף וההכרה.

  • מדיטציה

תרגול מדיטציה משפר את תחושת הרווחה הכללית ומרגיעה את ההכרה.

  • תמיכה בתהליך של שינוי הרגלים מזיקים

Scroll to Top